6 result(s)
Page Size: 10, 20, 50
Export: bibtex, xml, json, csv
Order by:

CNR Author operator: and / or
Typology operator: and / or
Language operator: and / or
Date operator: and / or
Rights operator: and / or
2022 Report Restricted
Ordine di missione
Paoletti S.
Linee guida per interpretare in modo corretto la normativa CNR per trattamento economico di missione nelle sue parti fondamentali. Fase autorizzativa all'espletamento delle trasferte di lavoro.Source: ISTI Technical Report, ISTI-2022-TR/038, pp.1–15, 2022
DOI: 10.32079/isti-tr-2022/038
Metrics:


See at: CNR ExploRA


2022 Report Restricted
Rimborso di missione
Paoletti S.
Linee guida per interpretare in modo corretto la normativa CNR per trattamento economico di missione nelle sue parti fondamentali: come presentare una richiesta di rimborso delle spese sostenute in una trasferta di lavoro.Source: ISTI Technical Report, ISTI-2022-TR/039, pp.1–19, 2022
DOI: 10.32079/isti-tr-2022/038
Metrics:


See at: CNR ExploRA


2022 Report Restricted
Tipologie di spese ammesse al rimborso di missione
Paoletti S.
Linee guida per interpretare in modo corretto la normativa CNR per trattamento economico di missione nelle sue parti fondamentali. Tipologie di spese ammesse al rimborso e documentazione necessaria per preparare la richiesta di rimborso.Source: ISTI Technical Report, ISTI-2022-TR/040, pp.1–48, 2022
DOI: 10.32079/isti-tr-2022/039
Metrics:


See at: CNR ExploRA


2017 Conference article Restricted
Towards the automation of the travel management procedure of an italian public administration
Calabro A., Marchetti E., Spagnolo G. O., Cempini P., Mancini L., Paoletti S.
Recently the Public Administrations pay a lot of attention to decreases the time required for document production and validation specifically in case of travel management. In this paper we describe the procedural steps followed to implement a first prototype framework for automating the travel management process adopted inside an Italian PA. To achieve this goal, we represent the process through Business Models specified into a formal notations. The experience highlighted important challenges in the application of automatic facilities for the travel management and let the detection of inconsistencies and improvements of the process itself.Source: Software Quality. 9th International Conference on Complexity and Challenges of Software Engineering in Emerging Technologies, pp. 175–187, Vienna, Austria, 17-20 January 2017
DOI: 10.1007/978-3-319-49421-0_12
Metrics:


See at: doi.org Restricted | link.springer.com Restricted | CNR ExploRA


2017 Conference article Open Access OPEN
Improving a Travel Management Procedure: an Italian Experience
Calabro A., Marchetti E., Spagnolo G. O., Cempini P., Mancini L., Paoletti S.
Recently, a lot of attention has been dedicated by the Public Administrations to reduce/optimize the costs of travel management. Indeed, automatic support may increase the quality of the proposed services, drastically decreasing the time required for document production and validation, and promoting the integration with different PA (Public Administration) systems and services. However, due to the critical nature of the exchanged data, the interaction with the customers (personnel and citizens), the complexity of the considered procedures, the quality aspect becomes a crucial point to be considered during the development of automatic supports. In this paper, we focus on the quality aspects of the PA travel management automation, and we present the evaluation of a prototype implementation of a framework for automating the travel management process adopted inside an Italian PA. The experience highlighted important challenges in the application of automatic facilities for the travel management and nd allowed the detection of inconsistencies and improvements of the process itself.Source: SOFTENG 2017 - Third International Conference on Advances and Trends in Software Engineering, pp. 114–119, Venice, Italy, 23-27 April 2017

See at: ISTI Repository Open Access | www.iaria.org Open Access | CNR ExploRA


2020 Other Unknown
Realizzazione di un Wiki di supporto agli utenti interni per le procedure ed i servizi di Istituto
Dell'Amico A., Debole F., Piccioli T., D'Angelo C.
Questo sito web è stato creato in una intranet riservata e presenta una serie di informazioni relative ad alcune normative e procedure CNR, di interesse per il personale ISTI. La tecnologia alla base di questa sito web è quella del wiki, un'applicazione che permette la creazione e la modifica di pagine web in maniera collaborativa e dinamica, in questo caso le pagine del wiki ISTI è via via composto ed editato con l'apporto congiunto del personale dei servizi ISTI. Il wiki attualmente è organizzato in 8 sezioni, ognuna gestita nella struttura e nei contenuti da referenti diversi con credenziali operative proprie: 1)Servizio Amministrazione (Giulio Galesi, Serena Paoletti) 2)Servizio Attività Generali (Roberto Scopigno) 3)Servizio Attività Logistiche (Caterina D'Angelo) 4)Servizio Biblioteca (Silvia Giannini, Anna Molino) 5)Segreteria Scientifica (Daniela Falconetti, Claudia Raviolo) 6)Sito e Social (Giuseppe Lipari) 7)Telefonia Mobile (Paolo Bolettieri) 8)Ufficio Gestione Privacy (Rosaria Deluca) Il sito è stato progettato e sviluppato utilizzando la piattaforma di collaborazione e documentazione open source MediaWiki (https://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki/it). Di seguito sono elencati i contributi forniti dai singoli autori per la realizzazione del progetto: o La progettazione, l'installazione e la configurazione sono state condotte dal gruppo S2i2S (Andrea Dell'Amico, Franca Debole e Tommaso Piccioli) con la collaborazione di Caterina D'Angelo; o I contenuti sono stati creati e organizzati/strutturati da ciascuno dei referenti sopra elencati. I contenuti delle pagine web del wiki ISTI sono riservate al personale ISTI, per questo l'accesso a queste è possibile solo tramite autenticazione. In particolare il processo di autenticazione per il wiki viene gestito dallo Identity Provider per il personale dell'istituto tramite l'uso del protocollo OpenID Connect (OIDC). Lo Identity provider è basato sul software open source Keycloak.

See at: CNR ExploRA | wiki-amministrazione.isti.cnr.it